2008. szeptember 20., szombat

hagymás focaccia


Még meleg volt, amikor megsütöttem ezt az olasz kenyérkét. A recit nem én találtam ki, asszem Dolce Vita-tól lestem el..... Köszönet Neki !!!!! http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2008/07/paradicsomos-hagyms-focaccia.html
A tésztát én kelesztőtálban készítettem, kicsit módosítottam a recepten:
Hozzávalók a tésztához: 50 dkg durumliszt, 3,5 dl víz, 1 evőkanál méz, 7gr szárított élesztő, 2 evőkanál olívaolaj, só
feltét: 5 szem koktél paradicsom, 4 kis fej lilahagyma, fél dl száraz fehérbor, olívaolaj, só
1. A tészta alapanyagait tegyük a kelesztőtálba, majd ha a teteje lepattan, gyúrjunk át a tésztát. Én kitettem még a napra egy fél órára, tálastól.
2. A paradicsomokat vágjuk negyedbe, majd szeletekre, ha nagyon leveses fajtánk van, akkor sózzuk le a felvágott paradicsomokat és szűrőbe tegyük csöpögni kb. fél órát
3. A hagymát is negyedeljük, majd olívaolajon nagyon enyhén pirítsuk meg, majd öntsük fel a fehérborral, és pároljuk 5-10 percig, sózzuk
4. Melegítsük elő a sütőt 250 fokra, (légkeveréses 200 fok) a kinyújtott tésztára felváltva helyezzünk paradicsom- és hagymacikkeket. Olívaolajjal locsoljuk meg a focaccia tetejét és kb. 15 perc alatt süssük készre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzávalók: